Metsästysseurat kutsuvat paikkakuntalaisia perhepäivään 13.8.

ti elok. 09 09:29:00 2016

Suomen Metsästäjäliitto ja Suomen riistakeskus kutsuivat metsästysseuroja järjestämään perhepäivän alueidensa asukkaille 13. elokuuta. Kyseessä on avointen ovien päivä metsästysseuran vieraana. Perhepäivä pidetään kaikkialla samaan aikaan, jotta seurojen hyvää työtä saadaan laajalti tunnetuksi. Tervetulleita ovat kaikki – tutut ja tuntemattomat, lapset ja vanhemmat. Vastaavia päiviä on pidetty myös kaksi kertaa aikaisemmin. Vuonna 2014 mukana oli 140 seuraa ja vuonna 2012 Perhepäivän järjesti 225 seuraa.

Hauskaa yhteisöllistä tekemistä

Mitään ennakkovaatimuksia tai ohjelmavelvollisuuksia ei ole, siksi päivät eroavat toisistaan eri puolella Suomea. Ohjelma voi olla makkaran paistamista, pieniä riistanhoitotöitä, metsästyskoirien esittelyä tai vaikkapa luontopolku, eli mitä vain, mikä seuralle parhaiten sopii. Osa seuroista helpottaa järjestämistä toteuttamalla yhteisen tilaisuuden esimerkiksi naapuriseurojen kanssa.

Osa seuroista tiedottaa Perhepäivistään myös paikallislehdille, mutta osa ei. Mikäli haluatte päästä paikan päälle tutustumaan alueellanne järjestettävän perhepäivän kulkuun, niin ottakaa yhteyttä Metsästäjäliittoon, niin etsitään sopiva seura.

Tapahtumasta voi lukea lisää Metsästäjäliiton sivuilta: http://metsastajaliitto.fi/perhepaiva

Suomen Metsästäjäliitto

Järjestötiedottaja Kai Tikkunen