Riista on eettisintä liharuokaa

la marrask. 19 15:12:00 2016

Riistalihan asema eettisesti kestävänä, ekologisena ja turvallisena ruokana on kiistaton. Riistaruoka on kaikkein terveellisintä liharuokaa ja alkuperäisintä suomalaista lähiruokaa. Varmasti edellä mainituista syistäriistalihan arvostus on nousussa ja kiinnostus sitä kohtaan kasvaa. Riista on haluttua arvotavaraa.

Suomen Metsästäjäliitto on uudessa toimintastrategiassaan linjannut tavoitteekseen edistää riistakantojen kasvua ja tehdä Suomesta suuren riistamaan. Tämän kehityksen myötä riistaa olisi tarjolla myös ei-metsästäville suomalaisille.

Metsästäjäliitto käynnisti vuonna 2014 riistaruokahankkeen, jonka osana avattiin riistaruoka.fi -sivusto. Sivustolle voi lisätä riistaruokareseptejä ja tehdä osto- ja myyntitarjouksia riistasta. Metsästäjillä on kaikki syy edistää riistaruuan käyttöä ja helpottaa riistalihan myyntiä tavallisille kuluttajille.

Ensi vuonna Suomen täyttäessä 100 vuotta, on sopiva hetki juhlia myös suomalaista puhdasta riistaruokaa. Metsästäjäliitto on mukana Suomi 100 – Syödään yhdessä - teemassa ja loppuvuodesta 2017 järjestetään Suomen suurimmat peijaiset, joissa päästään maistamaan riistan makua koko maassa. Riistaruoka