Tuomas Hallenberg Metsästäjäliiton puheenjohtajaksi

ma tammik. 02 07:59:00 2017

Metsästäjäliiton ylimääräinen liittokokous pidettiin Seinäjoella 30.12. Kokouksessa liiton piirit valitsivat uuden hallituksen ja puheenjohtajan aiemmin eronneiden tilalle. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Tuomas Hallenberg ja varapuheenjohtajaksi Ilkka Mäkelä.

Tuoreen hallituksen muut jäsenet ovat Jukka Hautala (Pohjanmaa), Ahti Lukkaroinen (Etelä-Häme), Timo Minkkinen (Uusimaa), Kalevi Korhonen (Lappi), Petteri Lampinen (Suur-Savo), Jani Nuijanmaa (Keski-Suomi), Pekka Julkunen (Pohjois-Savo), Antti Kuivalainen (Pohjois-Karjala), Timo Lähdekorpi (Satakunta) ja Harri Käsmä (Kainuu).
Varajäseniä ovat Sinikka Uusitalo (Keski-Pohja), Juha Sormunen (Kymi), Pauli Nyström (Pohjois-Häme), Lars Kärkinen (Svenska Österbotten), Veli Seikola (Varsinais-Suomi) ja Mikko Äijälä (Oulu).

Koulutukseltaan Hallenberg on Joensuun yliopistosta valmistunut metsänhoitaja, MMM ja MBA. Hän on työskennellyt muun muassa metsäyhtiö UPM:n vaneriteollisuuden raaka-ainehuollon johtajana sekä kansainvälisissä tehtävissä YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestö FAO:ssa sekä UPM:n metsäosastolla useissa tehtävissä, kuten hankintapäällikkönä, korjuu-ja logistiikkajohtajana ja keskistetyn ohjauksen johtajana Pohjois-Euroopan puunhankinnassa. Työuransa kautta hänellä on hyvät suhteet metsäyhtiöihin sekä maa- ja metsätalousministeriöön.

Hallenberg on aktiivinen metsästäjä ja kanakoiraharrastaja. Hän on asunut eri puolilla maata ja siten jäsenenä useassa suomalaisessa ja yhdessä virolaisessa metsästysseurassa. Vapaaehtoinen maanpuolustustyö mm. Karjalan Prikaatin killassa ja Suomen Reserviupseeriliitossa kuuluu myös Hallenbergin harrastuksiin.  Sotilasarvoltaan hän on reservin kapteeni.

Hänellä on mittava kokemus järjestötoiminnasta ja hallitustyöskentelystä. Tällä hetkellä Hallenberg toimii mm. metsäpuiden siemeniä tuottavan Siemen Forelia Oy:n ja Suomen suurimman taimiyhtiön Fin Forelia Oy:n hallitusten puheenjohtajana. Perheeseen kuuluu vaimo, kaksi lasta ja kaksi karkeakarvaista saksanseisojaa. Perheessä on jo kolme metsästyskortin haltijaa. Hän puhuu suomen lisäksi englantia, ranskaa ja ruotsia.

"Kokous meni rakentavissa merkeissä, Hallenberg toteaa. "Yhteisenä tavoitteena on jatkaa Metsästäjäliiton toiminnan ja palvelujen kehittämistä jäsenten etua ajatellen."

Tuomas Hallenberg

Panu Hiidenmies