Metsästäjäliitto ja seurat tarjoavat ilmaista riistaruokaa ympäri Suomen 4.11.

ke lokak. 25 11:55:00 2017

Metsästäjäliitto, liiton piirit ja metsästysseurat tarjoavat ilmaiseksi riistaruokaa useilla paikkakunnilla pyhäinpäivänä 4.11. Nämä Suomen Suurimmat Peijaiset ovat osa suomalaista ruokakulttuuria edistävän ELO-säätiön Syödään yhdessä -ilmiötä ja liittyvät kiinteästi Suomi 100 -juhlintaan.

Maamme asuttivat aikoinaan metsästäjät ja kalastajat. Vuosisatojen aikana suomalainen luonto on kasvattanut kansamme antimillaan. Suomalainen metsästäjä hyödyntää riistakantoja kestävän käytön periaattein ja elinympäristöjä hoitaen. Metsästäjät ovat järjestäneet vuosikymmenten ajan peijaisia maanomistajille kiitokseksi maiden vuokraamisesta seuran käyttöön. Nyt haluamme antaa maistuvan lahjan kaikille paikalle saapuville ihmisille.

Metsästäjäliiton päätapahtuma järjestetään Helsingin Kansalaistorilla (Alvar Aallon kuja 1). Tarjoamme siellä riistakeittoa 2 000 ensimmäiselle paikalle saapuneelle vieraalle klo 11–14. Paikalla on mielenkiintoisia vieraita kertomassa metsästyksestä, riistaruuasta sekä metsästäjien tekemästä arvokkaasta työstä luonnonhoidon ja liikenneturvallisuuden hyväksi. Metsästäjät avustavat tutkijoita riistalaskennoissa ja poliisia kolarieläinten jäljittämisessä ja kolaripaikkojen siivoamisessa talkootyönä ilman korvausta. Vastaavia peijaisia järjestetään samaan aikaan kymmeniä ympäri Suomen.

Alla olevan linkin kautta löydätte lisätietoa muista ympäri suomen järjestettävistä Peijaisista. Voimme auttaa teitä myös olemaan yhteydessä paikallisiin metsästäjiin etukäteen.

Tervetuloa syömään yhdessä kanssamme!

Lisätietoa:

Suvi Honkavaara