Ilmaista riistaruokaa ympäri Suomen 4.11.

ke marrask. 01 13:15:00 2017

Metsästäjäliitto, liiton piirit ja seurat tarjoavat riistaruokaa useilla paikkakunnilla 4.11. Suomen Suurimmat Peijaiset ovat osa ELO-säätiön Syödään yhdessä -ilmiötä ja Suomi 100 -juhlintaa.

Metsästäjäliiton päätapahtuma järjestetään Helsingin Kansalaistorilla (Alvar Aallon kuja 1). Tarjoamme siellä riistakeittoa 2 000 ensimmäiselle klo 11–14.

Paikalla on monia mielenkiintoisia vieraita. ELO-säätiön johtaja Seija Kurunmäki kertoo Syödään Yhdessä -ilmiöstä ja ravintola Nokan palkittu keittiöpäällikkö Ari Ruoho kertoo riistan käytöstä raaka-aineena. Ja riistaa ja rapuja myyvän Viltgårdenin omistaja Tomas Landers kertoo siitä, miten riistaa saa hankittua ruokapöytään ilman metsästyskorttia. Lisäksi Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg puhuu metsästyksestä ja Metsästäjäliiton toiminnasta ja liiton nuorisovastaava Henri Mutanen, siitä, mitä liitto tekee edistääkseen nuorten harrastusmahdollisuuksia. Lisäksi paikalla on jousimetsästyksen asiantuntijoita kertomassa jousimetsästyksestä. Tapahtuman juontaa Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Heli Siitari.

Vastaavia peijaisia järjestetään samaan aikaan kymmeniä ympäri Suomen. Alla olevan linkin kautta löydätte lisätietoa niistä. Ottakee yhteyttä, niin autamme olemaan yhteydessä vieraisiin tai tapahtumien järjestäjiin etukäteen.

Tervetuloa syömään yhdessä kanssamme!

Lisätietoa:

Suvi Honkavaara