Kansainvälisten metsästysampumalajien SM-kilpailut Nokialla 13.–14. kesäkuuta peruttu

to huhtik. 23 09:00:00 2020

Suomen Metsästäjäliitonkansainvälisten metsästysampumalajien SM-kilpailut Nokialla 13.–14.6.2020 perutaan koronaviruksen aiheuttavan COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia.

Kansainvälisten metsästysampumalajien SM-kilpailut perutaan koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian vuoksi Suomen hallituksen antamien linjausten mukaisesti.

"Päätimme peruuttaa kilpailut, jotta emme ainakaan omalla toimillamme edistä taudin leviämistä. Toivomme, että kaikki kilpailuihin nyt aikoneet, voivat osallistua niihin ilman vastaavia uhkia ensi vuonna", toteavat Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg ja kilpailun johtaja Juha Toivonen.

Slovenian EM-kilpailut myös peruttu

Tänä vuonna heinäkuun alussa Slovenian Mariboriin aiotut EM-kilpailut on myös peruttu eikä Mäntsälässä heinä-elokuun vaihteessa järjestettävien PM-kilpailuidenkaan tilanne näytä hyvältä.

Kansainvälisiin metsästysampumalajeihin kuuluu Eurooppalainen metsästysammunta sekä Pohjoismainen metsästysammunta. Suomi on kestomenestyjä ja sen ampujat ovat pärjänneet erinomaisesti Eurooppalaisissa metsästysammunnoissa. Pohjoismaisissa metsästysammunnoissa ampujamme ovat voittaneet lukuisia mestaruuksia ja Suomi on hallitseva joukkuemestari, jonka se saavutti viime vuonna Ruotsissa käydyissä kilpailuissa.

Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg,
puh. 040 528 6069, etunimi.sukunimi@metsastajaliitto.fi