Metsästysammunnan SM-kilpailut Pessalompolossa 23.–26. heinäkuuta on peruttu

to huhtik. 09 11:44:00 2020

Suomen Metsästäjäliiton metsästysammunnan SM-kilpailut Ylitornion Pessalompolossa 23.–26.7.2020 perutaan koronaviruksen aiheuttavan COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia.

Metsästäjäliitto on päättänyt perua Pessalompolon Metsästysammunnan SM-kilpailut koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian vuoksi, koska Lapin tautihuippua on ennustettu juuri juhannuksen tienoille. Juhannuksesta on enää kuukausi aikaa kilpailuihin ja kilpailujen järjestelyissä on mukana kymmeniä ihmisiä.

”Päätimme peruuttaa kilpailut, jotta emme ainakaan omilla toimillamme edistä taudin leviämistä. Toivomme, että kaikki kilpailuihin nyt aikoneet voivat osallistua niihin ilman vastaavia uhkia ensi vuonna”, toteavat Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg ja kilpailun johtaja Veikko Piuva.

Metsästysammunnan SM-kilpailuihin osallistuu vuosittain lähes 1000 urheilijaa ja tukihenkilöä. SM-kilpailuissa ammuttavat lajit ovat metsästyshaulikko, -trap, -luodikko, ja -hirvi. Lisäksi Pessalompolossa olisi ammuttu esittelylajeina pienoishirvi ja -luodikko sekä haulikon Compak sporting.

Metsästäjäliiton muiden kesälle 2020 sovittujen kilpailujen tilanne selviää koronavirustilanteen kehittymisen mukaan.

Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja
Tuomas Hallenberg, puh. 040 528 6069, tuomas.hallenberg@metsastajaliitto.fi