Pohjoismaisten metsästysammuntojen PM-kilpailut Mäntsälässä 31.7. - 1.8. peruttu

to toukok. 07 13:34:00 2020

Pohjoismaisten metsästysammuntojen PM-kilpailut Uudellamaalla Mäntsälässä 31.7. - 1.8.2020 perutaan koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia.

Metsästäjäliitto on päättänyt perua Mäntsälän PM-kisat koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian vuoksi.

”Päätimme peruuttaa PM-kilpailut, jotta emme ainakaan omalla toiminnallamme edistä taudin leviämistä. Tämän kokoluokan kilpailujen järjestäminen vaatii erittäin paljon ennakkovalmisteluja ja tällä hetkellä kilpailujen järjestämistä varjostaa edelleen liikaa uhkatekijöitä, vaikka meillä Suomessa onkin jo päätetty tehdä joitain rajoitusten lievennyksiä”, toteavat Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg ja kilpailun johtaja Matti Kainulainen.

Kilpailuihin osallistuu vuosittain noin 150 ampujaa. Kilpailijoiden mukana seuraavat heidän tukihenkilönsä sekä kilpailun järjestämiseksi tarvittavat neljän eri ampumalajin toimitsijat sekä muut talkoolaiset. Ampumalajeina pohjoismaisissa metsästysammunnoissa ovat metsästystrap, compak sporting, kauris sekä hirviammunta. Kilpailut kokoavat yhteen Suomen lisäksi Tanskan, Norjan sekä Ruotsin parhaat näiden lajien yhdistelmäampujat. Kilpailut järjestetään vuorotellen eri osallistujamaissa ja Suomen järjestämisvuoro siirtyy tämän peruutuksen myötä ensi vuodelle.

Tämän peruutuksen myötä kaikki Suomen Metsästäjäliiton arvokisat on peruutettu vuodelta 2020 koronan takia. Metsästäjäliitto toivoo, että ensi vuonna järjestettävät SM- ja PM-kilpailut voidaan taas järjestää normaalisti.

Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg, puh. 040 528 6069, etunimi.sukunimi@metsastajaliitto.fi

Kilpailun johtaja Matti Kainulainen, puh 040 570 9119, matti.kainulainen@pp.inet.fi

Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola, puh. 050 406 4836, etunimi.sukunimi@metsastajaliitto.fi