Metsästäjäliitto avaa oman verkkokoulutusalustan

ti kesäk. 09 12:02:00 2020

Metsästäjäliitto kehittää palveluitaan ja avaa uuden verkkokoulutusalustan jäsenistölleen kesän aikana. Ensimmäisenä MetsoKoulutuksessa pilotoidaan nuorille tarkoitetun Metso-leirin toteutusta verkkokurssina.

Koronapandemia toi Suomeen kevään aikana poikkeukselliset olosuhteet ja pakotti perumaan myös Metsästäjäliiton tapahtumia. Esimerkiksi nuorten Metso-leirejä peruttiin. Metsästäjäliitto haluaa tarjota nuorille kuitenkin mahdollisuuden osallistua ja oppia metsästyksestä ja metsästysammunnasta myös poikkeusaikoina.

Metso-leireille mahdollisuus osallistua verkossa

Ensimmäisenä MetsoKoulutuksessa avautuu nuorisotoiminnan kurssikokonaisuus. Koulutusalustan nuorille suunnattu kokonaisuus on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä kentän toimijoiden kanssa. Kokonaisuuden tehtäviä pääsee tekemään jokainen nuori jäsenemme. Alustalle on viety Metso-leirien sisältöjä, joita jokainen nuori voi suorittaa halutessaan missä vain ja oppia näin lisää metsästyksestä ja luonnosta.

Tehtävät on suunniteltu niin, että nuori voi joko tehdä niitä itsekseen tai pyytää kaverin tai vanhemman mukaan. Tehtävien teemat liittyvät mm. riistanhoitoon, eläinten tunnistamiseen ja luontoon. Käyttäjällä on mahdollisuus myös tallentaa tekemiään tehtäviä. Nuorilla on alustan kautta mahdollisuus myös keskustella ja verkostoitua muiden omanikäisten metsästäjien kanssa.

Mukaan tehtäväkokonaisuuksiin pääsee ohessa olevan linkin kautta, joka auttaa käyttäjän ensin rekisteröitymään alustalle. Kursseilla ei voi toimia anonyymina, vaan jokainen toimii siellä omalla nimellään.

Uusi verkko-oppimisalusta mahdollistaa kursseille osallistumisen maantieteellisestä sijainnista huolimatta. Juuri käyttöön otettua verkko-oppimisalustaa kehitetään jatkuvassa yhteistyössä kentän ja käyttäjien kanssa. Verkkoalustalle luodaan lisää kurssikokonaisuuksia toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Miten osallistut kurssille?
Rekisteröidy alustalle osoitteessa: https://my.priimalms.com/reg/5tlgaepq
Paluuviestissä saat oman käyttäjätunnuksesi ja salasanan, jonka jälkeen pääset tutustumaan Metso-leirin kurssisisältöön.

Nuorisovastaava Elina Mäkelä, puh. 050 4688 917, elina.makela@metsastajaliitto.fi