Metsästäjäliitto ja MTK: Hirvipeijaisten järjestämistä tulee välttää koronariskin vuoksi

ti lokak. 06 10:00:00 2020

Suomen Metsästäjäliitto ja Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK suosittelevat hirvipeijaisten siirtämistä aikaan, jolloin koronauhka on poistunut.

Hirvipeijaiset ovat monen kylän merkittävin vuotuinen kokoontuminen. Siitä huolimatta Metsästäjäliitto ja MTK yhdessä esittävät, että metsästysseurat peruisivat tai siirtäisivät peijaisiaan tältä syksyltä ja tulevalta talvelta tuonnemmaksi koronaviruksen aiheuttaman riskin takia.

- Koronariski on nyt kohonnut ja erilaiset kokoontumiset ovat aiheuttaneet sairastumisia. Siksi on ymmärrettävää, että peijaisia ei näissä olosuhteissa pystytä järjestämään, toteaa MTK:n kenttäjohtaja Timo Leskinen.

Peijaisten sijasta voidaan järjestää kyläläisten kokoontuminen väljästi makkaratulille tai lihakeitoille taivasalle niin, että koronariski voidaan ottaa huomioon.

- Kiinnostuneita maanomistajia on mahdollista kutsua mukaan myös jahteihin, vinkkaa Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola.

Metsästäjäliitto on koonnut erilaisia koronaohjeistukset yhteen: https://metsastajaliitto.fi/uutiset/korona

Metsästäjäliitto, toiminnanjohtaja Jaakko Silpola, puh. 050 406 4836, jaakko.silpola@metsastajaliitto.fi
MTK, kenttäjohtaja Timo Leskinen, puh. 0400 754 235, timo.leskinen@mtk.fi